Oude doos  |  Fotoalbums  | Trouw in 't  blauw  | Krantenknipsels | Werving | Personeel  1814-1940  | Doorlaatposten  |  Rijksvaartuigen  | Politietroepen  |  Documenten  |  Rijkswapenschilden  |  Wandborden  | Sport  |  zangkoren en muziekkorpsen | Brigades en kazernes | Monumenten  |  Herdenkingen  |  Bijstand  |  Gastenboek  |  Home  |
 

 


Voormalig KMar patrouille vaartuig de RV 180 ligt in de haven van Harlingen te wachten op nieuwe eigenaar.
(bron: internet info Peter Groenhout)

 


Het voormalig patrouille vaartuig RV176. Nu onder de naam "zwarte leeuw".
(foto van Leo Stam)


Het Rijksvaartuig 174.
(foto van Willem Rengelink)


1956. Controle op de Rijn bij Lobith.


De RV 3 in de haven van Delfzijl (1983) schipper aoo. Gerrit Kruithof, meester aoo. Piet Zee.
( ingez: Willem Weerd)


Voormalig rijksvaartuig Kmar "Valk" locatie Westeinderplassen.
(foto van Peter Groenhout
)


Voormalig rijksvaartuig Kmar "Hesari" locatie Maassluis.
(foto van Peter Groenhout
)


Het RV 3 in actie op de waddenzee.
(ingez: Piet Bruijns)

  RV 153 met aan het roer schipper Cees Goudriaan.
(foto van Anita Goudriaan)

  
Rv 154. Voormalig patrouillevaartuig.




Met het Rijksvaartuig 171 op patrouille.


De RV5 afgemeerd in de berghaven Hoek van Holland.
(fotoarchief van Joop van Gaalen)


(fotocollectie Henk G. Westland)


Rijksvaartuigen tbv grenscontrole.
(fotocollectie Henk G. Westland)


Het voormalig rijksvaartuig 166 in de haven van Tiel.
(foto van Peter Groenhout )


RV 166 toen in 1988.

Het Rijksvaartuig 151 van de brigade Lobith.
(fotoalbum van schipper Silis Noorloos)


28 okt.1989. Kustwacht patrouilleboot van de brigade Terneuzen.


Foto van rijksvaartuig 19 aan de ponton in Terneuzen. Ik heb daarop gediend als stuurman in 1965. Namen als opper Fleurbaay en van Loo komen mij zeer bekend voor.
Ik heb er een geweldige tijd gehad.
Met vriendelijke groet. Piet Bruijns


1966. Na patrouille keert het RV 13 terug in de sluizen van Vlissingen. (foto van Jan Poortvliet)

Het rijksvaartuig 20 in de haven van Amsterdam.
(foto uit Ons Wapen)


Rijksvaartuig No.5 van de brigade Vlaardingen. Schipper was Sergeant Groeneveld, machinist: Sergeant Kanis beide van de Genie, en een soldaat van de Genie. Met deze boot werd grenscontrole uitgevoerd in de havens.
(fotoarchief van Joop van Gaalen)


In actie.

 

 


Het Rijksvaartuig 176 van de brigade Lobith in actie.
(foto van Antoon Maes de schipper)



Fred Janssen heeft in 1984/1985 zijn diensttijd doorgebracht als dienstplichtig motordrijver op de RV171 en RV175.
Als ik geen dienst had verbleef ik op de brigade aan de Oostelijke Handelskade. De brigadecommandant was in die tijd J. Shultze Kool.
Het was een erg leuke tijd, waar ik met veel plezier aan terugdenk. Ik had in die tijd een hele fijne schipper T. Maas, die mij veel liet varen. Als je jong bent vind je dat helemaal geweldig.Ik vond het fijne schepen, waarmee je door de "Schottel" kon lezen en schrijven.
Sail Amsterdam in 1985 was ook een belevenis, waarbij we samen met o.a. de
R
ijkspolitie de orde op het water in de gaten hielden.
Bij mijn afscheid kreeg ik van de brigade commandant nog een prachtige Delfsblauwe tegel van de Marechaussee, met een mooie tekst achterop. Deze heb ik nog steeds met trots in mijn bezit.



In het West havengebied.
(foto van Fred Jansen)


In het West havengebied.
(foto van Fred Jansen)


In het West havengebied.
(foto van Fred Jansen)


Sail Amsterdam 1985.
(foto van Fred Janssen)


Sail Amsterdam 1985.
(foto van Fred Janssen)


Sail Amsterdam 1985.
(foto van Fred Janssen)


11-7-2012


11-7-2012


11-7-2012

 


11-7-2012


11-7-2012


11-7-2012


In de cockpit van een Rijksvaartuig KMar.
(foto van Kees van Dee)15-6-12


De RV 171.
(foto van Kees van Dee)15-6-12.


RV 171 van de brigade Lobith naar de brigade Amsterdam-haven om na restauratie
werkzaamheden te verrichten op de doorlaatpost aldaar.
(foto van Kees van Dee)


RV 171 "De Klovenier" van de brig. KMar Asd-Haven.[1979 cq 1980] Een gerestaureerde 12m schottel, 240pk, ex-KMar Lobith. Met marechaussee der 1e klasse Kees van Dee op de voorsteven.
(foto Kees van Dee)


De RV 171 (de Klovenier) in het westelijk havengebied bij de container terminal te Amsterdam.
(foto van Kees van Dee)15-6-12*


Het Rijksvaartuig 171 (de klovenier) hier patrouillerend in het Oostelijk havengebied van Amsterdam.
(foto van Kees van Dee)15-6-12*


De RV 171. Met de schipper en bootsman tijdens het onderhoud.
(foto van Kees van Dee)15-5-12


De RV180 nabij Vlieland.
(foto van Ane Eikelaar)11-6-12




De RV 176 nu als kustwacht in de haven van Den Helder.
(foto van Joop Rump)6-6-12


Patrouille vaartuigen KMar.
(foto Joop Rump)


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12

|
(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12

(fotoarchief van John Drost)25-5-12

(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12

(fotoarchief van John Drost)25-5-12

(fotoarchief van John Drost)25-5-12

(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12

(fotoarchief van John Drost)25-5-12

(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


(fotoarchief van John Drost)25-5-12


De voormalige RV 172.
(foto van LH. de Vos)18-5-12*


 
  Februari 1964. Rijksvaartuig173 van de brigade Lobith.
(foto webmaster)

2013.Het voormalig Rijksvaartuig 173 van de brigade Lobith.
(foto van Peter Troost eigenaar)


De RV 160 gespot door Joop Rump op 17-5-12.


De RV 160 gespot door Joop Rump op 17-5-12.


De RV 165 nu.


De RV 165 toen.
In 1975 onder bouwnummer 1433 aan de Koninklijke Marechaussee opgeleverde RV 165 een Damen Launch 53.
Oorspronkelijk uitgerust met twee GM 6V-71N dieselmotoren
.


De RV9 in de haven van Amsterdam.


De RV 176 bij de Domeinen.


(Foto van Folkert de Haan, eigenaar van het voormalige patrouillevaartuig RV 176)
RV176 patrouillevaartuig: bouwjaar casco: 1998 van Leest scheepsbouw
tweede versie van eerder gebouwd schip. Lengte schip 16 m, breedte 4,20, diepgang 1,20,
hoogte 3.8 (radarbovenkant), onderbouw cortenstaal, bovenbouw aluminium, Motoren: 2 x DAF 1160 TD totaal 482 pk, Aandrijving schottels 2 x, Kruissnelheid 32 km/uur. Verbruik gemiddeld 10 lt/uur/motor boegschroef 75 kgf elektrisch 2008, generator Fischer Panda 4000i 2008. Omvormer/lader 2008.  Marifoon, radar professionele radar, dieptemeter, kompas, gps.


De Rijksvaartuigen 3 en 14.
(foto's van Rinis de Boer)


 


De RV 3. (foto van Rinis de Boer)


De GB-VIII behoorde bij de brigade Hoek van Holland.


1948. Het stoomschip de GB-3. Grensbewaking aan de Nieuwe Waterweg.

 

 


 

Laat uw  "marechausseesporen" niet verloren gaan. Deel deze met anderen.   Mail ons.